Prof. Dr. Mehmet Emre Atabek, çocukların çoğunun reklamlardan etkilenerek aşırı kalorili gıda tüketimine yöneldiğinin altını çizdi
Çocuklarda obezite özellikle yetişkin dönemde olmak üzere diyabet, kalp-damar hastalıkları ve bazı kanser türlerine zemin hazırlıyor.
Bu nedenle obeziteyi önleme çabalarının çocukluk çağında başlaması gerektiği uyarısında bulunan Prof. Atabek, bugünün çocuklarının, uyku saatleri dışında bilgisayar, televizyon ve çeşitli oyun araçlarıyla hareketsiz olarak yaşamlarını sürdürdüğünü dile getirdi.
Atabek, şunları kaydetti: “Çocukların çoğu reklamlardan etkilenerek aşırı kalorili gıda tüketimine yöneliyor. Özellikle 6 yaş altındaki çocukların çoğu reklam programlarındaki ikna edici görüntü ve konuşmalardan daha çok etkilenerek, çok erken yaşlarda aşırı kalorili beslenme alışkanlığı kazanabilmektedir.
Ekran başında kalınan süre arttıkça, reklamlar çocuğun yeme alışkanlıklarını etkileyebilmektedir. Çocuklar maruz kaldığı reklamların içeriğini hatırlamada olağanüstü bir yeteneğe sahiptirler. Yeme davranışları ve ürün tercihleri tekrar tekrar izlenen reklamlarla şekillenmekte, sonuçta çocukların ürünü satın alma isteklerini artırabilmektedir. Çocukların reklamların etkisiyle ortaya çıkan bu istekleri ebeveynlerin satın alma kararlarını da etkileyebilmektedir.”